1. Zamanında Başvuru
Eğer ilk defa ikamet izni başvurusu yapıyorsanız, başvurunuzu mutlaka vize ya da vize muafiyeti süresi içerisindeyken yapmanız gerekmektedir. Aksi takdirde başvurunuz kabul edilmeyecektir.
Daha önce almış olduğunuz ikamet izninin bitmesine 2 ay kala e-ikamet sistemi üzerinden "Uzatma Başvurusu" yapabilirsiniz. İkamet izni belgesinde (kartında) sürenin bitiş tarihi yer almaktadır. Bu süre bittikten sonra da ülkemizde kalmaya devam edecekseniz, ikamet izninizi yenilemeniz gerekmektedir.
2. Güncelleme
Öğrenim durumunda aynı şehir içerisinde değişiklik yapmanız halinde bu değişikliği izleyen 20 iş günü içinde İl Göç İdaresi Müdürlüğüne bildirmeniz gerekmektedir.
Eğer farklı bir şehirde yükseköğrenime devam edecekseniz, bu değişikliği 10 iş günü içerisinde yeni üniversitenizin bulunduğu ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüğüne bildirmeniz gerekmektedir. Ayrıca yeni bir ikamet izni almanız gerekmektedir.
3. Kişisel Bilgilerinizde
Kişisel bilgilerinizde değişiklik olursa (örneğin medeni haliniz, adresiniz, pasaportunuz gibi) bu değişikliği 20 gün içerisinde kayıtlı olduğunuz İl Göç İdaresi Müdürlüğüne bildirmeniz gerekmektedir.
4. İkamet İzni Aldıktan Sonra Yapılacaklar
İkamet İzni Belgesi üzerindeki "Yabancı Kimlik Numarası" yer almayan öğrencilerin, bu numarayı kayıtlı oldukları birimlerin öğrenci işlerinden güncellenmesi gerekmektedir. Tüm soru ve sorunlarınız için YİMER/157'yi (Yabancılar İletişim Merkezi) ücretsiz arayabilirsiniz.